sunnuntaina, toukokuuta 23

Heihei Suomi!

Päivä -1
Aamulla heräsin yhdeksän aikoihin aamupalalle, jonka jälkeen menin vielä nukkumaan heräten sitten lopullisesti 11 aikoihin. Aamu meni tosi chillisti, enkä stressannut juuri ollenkaan pakkaamista tai muuta. Mulle jäi huoneen siivoomisen ja kamojen järkkäämisen jälkeen vielä aikaa hengailuun ja tv’n katteluun. Kesken löhöömisen alko sitten kuume nousemaan, mittari sanoi 37,8. Kiva.

Lähdettiin Turkuun vähän viiden jälkeen. Matti lähti kuskaamaan ja Kimi tuli mukaan. Satamaan päästiin ongelmitta ja tytötkin löyty heti terminaalista. Vastoin mun odotuksia ei jännittänyt yhtään. Hetken aikaa venailtiin, että Sopan äiti tulis hakemaan meidät ja päästäis laivaan. Mentiin jotain työntekijöiden reittiä ja se ovi oli niiin jumalattoman pieni, että oli siinäjasiinä että mun laukku mahtu siitä ovesta.. Laivassa hengailtiin hetki, kun hyttejä siivoiltiin ja viralliset asiakkaat tuli sisään. Päästiin pian hyttiin ja siitä sitten kiertelemään laivaa.

Kello on nyt 23.14 suomen aikaa ja herätys ois ennen viittä. Pikkuhiljaa alan suuntaamaan suihkuun ja sitten nukkumaan. Pitänee vaan järkätä toi matkalaukku uudestaan, kun se on vähän sekaisin, dääämmn.
Päivä 0

Huonosti nukutun yön jälkeen heräsin sitten ennen viittä, about 4 tunnin yöunien jälkeen. Fiilis oli kuitenkin pirtee ja silleen, vaikka olinkin edelleen kipee. Käytiin aamupalalla, hengailtiin hetki ja sitten oltiinkin jo Ruotsissa. Sopan äiti saatto meidät sinne ja sen täti haki meidät sekä heitti rautatieasemalle, onneks. Suunnistettiin asemalla aikas taitavasti ja saatiin ongelmitta ostettua liput Lundiin. Maksettiin niistä jopa alle 50e!!

08.21 ruotsin aikaa lähti meidän juna Tukholmasta Lundiin. Perillä oltiin noin puoli yksi. Junamatka suju lähes ongelmitta. Ainoaksi ongelmaksi muodostu mun jäätävä laukku, jonka jätin sitten käytävän päähän.

Löydettiin Lundista näppärästi hengauspaikka ja päästiin jopa seuraamaan Lunda karnevaleniakin. Totesin myös, että Ruotsalaiset on pein outoa porukkaa. Jokatoinen dyykkas roskiksia, eräs pesi kätensä cokiksella roskiksen yläpuolella ja mitä muuta..
Lundissa sattukin sitten ikävämpi tapaus.. Olin yrittänyt kahdeksasta asti saada Piiaa kiinni, jotta olisin voinut kertoa, että me ollaan tulossa nyt. Vielä puoli viiden aikaan en ollut saanut sitä kiinni, joten venailtiin siis lähes viis tuntia Lundin rautatieasemalla pohtien, että päästäänköhän me minnekkään yöksi.. No, onneks sitten saatiin hommat hoidettua niin, että Piia soitti meille kisoista ja yritti saada jonkun hakemaan meitä. Se oli luullut, että me tullaan vasta huomenna, vaikka oltiin ilmoitettu tulevamme tänään.. No, mentiin sitten bussilla Sandby'hyn ja sieltä Hannah sitten haki meidät. Käytiin tsekkaamassa talli ja suunnattiin siitä sitten meidän asunnolle.

Asunto oli suorastaan järkytys. Me avataan ekan huoneen ovi, mitä sieltä paljastuukaan; kämänen varastotila, jonka keskellä hetekka. Ei helvetti.. Jatkettiin sitten käytävää suoraan toiselle huoneelle.. Yleiset tilat oli aika jäätävät, suorastaan paskaset ja epäsiistit. Onneks tää toinen huone oli tosi siisti ja ihan viihtyisä. Päätettiin sitten muuttaa yhdessä tähän huoneeseen.. Huoh.

Ei alkanut kauheen hyvin tää reissu. Nyt lievä järkytys päällä. Vielä pitäis suunnistaa suihkuun, joka sekin jo ajatusasteella etoo. Sielä oli nimittäin kolme suihkukopperoa, joiden lattiat oli piukassa shamppoo purkkeja ja höyliä, nice..
Huomenna alkaa duuni kello seitsemän, toivottavasti se on edes kivaa!!